❤️ Marabou

Idag är det 1 år sedan min älskade Marabou gick bort ❤️😢 Inget är sig likt utan henne. Hon finns alltid kvar i mitt hjärta, men är så saknad här hos mig❤️😔 Inget är sig likt här hemma och i butiken.

Denna dikt stod på papperna vi fick efter kremeringen och jag tycker den är så fin❤️ Regnbågsbron

På den här sidan himlen finns en plats 
som kallas Regnbågsbron.

När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon dör, så kommer det till Regnbågsbron.

Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner så att de kan springa och leka tillsammans. Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken, och våra vänner har det varmt och skönt.

Alla djur som har varit sjuka och gamla blir återställda till hälsa och vigör;
de som varit skadade eller handikappade 
blir friska och starka igen, precis som vi minns dem i våra drömmar från gångna tider. 
Djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak;
de saknar alla någon väldigt speciell 
som de varit tvungna att lämna kvar.

Alla springer och leker tillsammans, 
men en dag kommer någon av dem 
att stanna upp och titta i fjärran.
Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva. Hon springer plötsligt ifrån gruppen, flyger över det gröna gräset, 
hennes ben bär henne fortare och fortare.
Hon har sett dig, och du och din speciella vän möts till slut i en lycklig återförening 
för att aldrig skiljas igen.

Lyckliga kyssar regnar över ditt ansikte,
dina händer smeker på nytt det älskade huvudet, och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur
som så länge varit frånvarande från ditt liv
men aldrig från ditt hjärta.

Sen går ni över Regnbågsbron tillsammans...



Kommentarer
Postat av: Maria

Åh nej, åh nej, åh nej. Beklagar sorgen, vet precis vad du går igenom. Vi var tvungna att avliva vår älskade familjemedlem katten Sasha för nån månad sedan. Hon blev 17 år. Det känns tungt och ofta förväntar jag mig att hon ska komma tassande i hallen, krafsa i matskålen, ligga bredvid när man vaknar eller rent ut av bara komma och gosa så fort man sätter sig ner. Men icke. Saknaden är stor men den blir lättare att leva med ju längre tiden går. Det har jag fått lära mig den hårda vägen.

Tänk så här, du hade turen att få umgås med denna lilla varelse, DU av alla människor på jorden. Vilken lycka, vilken glädje, vilken värme. Saknad men inte bortglömd. Eller hur?

Svar: Sant❤️ det är jobbigt varje dag trots det nu har gått 1,5 år snart😢 men jag är så glad att hon var min älskade vovve❤️❤️❤️ Kram
Malin Carlsson

2015-08-23 @ 12:19:16
URL: http://www.instagram.com/maraidesign
Postat av: N

Köper gärna din Amor vincit omnia kuddfodral och om du har något mer i samma serie! Maila gärna! :) Nancy

2015-09-19 @ 22:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide