Måla, spika, måla, spika...

Fasadbytet pågår för fullt och man drömmer om brädor och färg på nätterna:)
 
Nedre delen av panelen är snart klar på framsidan och en gavel. Det som behövs sen är en list mellan den stående och liggande panelen, en såkallad bröstlist. Denna verkar vara omöjlig att få tag på och det verkar som att den enda lösningen är att specialtillverka. Är det någon som vet vart man kan köpa en sådan list om man inte ska få den specialtillverkad??? Den ska ha allmogeprofil. Är väldigt tacksam för tips:)
 
Färgen som valdes till huset (Demidekks Demivit) ser ut precis som jag föreställde mig. Jag vill ha en varmare gräddton på huset, då det känns mer ombonat på ett äldre hus en en kallare grå ton, samt att färgen ska påminna om husets föregående färg. Den nya färgen är dock steget ljusare som önskat. Här nedan får ni tjuvkika på bygget:)
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad fint det blir! Hela huset är ju som en dröm både interiört och exteriört!
Gör du allting själv?

2013-06-11 @ 08:39:12
Postat av: Zanitha

Hej Malin. Du har all världens ork! Du driver affär och renoverar hus...VÄLDIGT imponerande!!
Bara lite av din energi hade räckt till för att jag skulle få ändan ur vagnen...hihi
Kanske då inte så stora projekt men lite annat smått o gott :)
Härligt att förlja dig!!

2013-06-12 @ 10:14:19
Postat av: Kirsi

Då har vi samma sysselsättningar i sommar måla o spika fasad..:)

2013-06-13 @ 00:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide