Formex - Varma toner

Länge har det varit svart/vitt, grafiskt, silver, zink i våra svenska hem. Förra mässan kom lite koppar, guld & brons smygandes, men det tar ju ett tag för en trend att utvecklas och blomma ut på riktigt. Då färgerna i vår inredning varit ganska kalla ett tag med allt grått, vitt och svart, så tror jag att alla varma "brända" toner kommer att blomma ut på riktigt denna höst. Det gäller orange, rött, senapsgult, brons, guld, mässing, koppar m.m. Så in och leta i mor- och farförsäldrarnas gömmor eller på loppisar efter personliga föremål i dessa färger. De brukar faktiskt ha gott om dessa föremål. I ett kallt land som Sverige behövs lite värme.
 
Aldrig förr har det varit så inne att vara udda och personlig i sin inredning och mixa och matcha hej vilt mellan sina favoritstilar. Detta är nog för att man mättats av att alla svenska hem har liknat varandra så mycket den senaste tiden. Man får mer längtan av att sticka ut och se något nytt, men vågar svenska folket detta?
 
Sålänge denna trend inte slutar med att alla köper samma föremål av det urval som finns i butikerna i höst kan ju denna trend vara kul, för hur går "massproducerade föremål" ihop med denna personliga trend om alla mixar likadant? Utbudet är ju ganska mycket samma när vi som har inredningsbutiker ska tolka en trend, tyvärr.
 
Det ska bli spännande att de hur personliga de svenska hemmen kan bli eller om det slutar med att alla inredningsreportage fortsätter att se likadana ut efter att man köper sånt man tycker är fint hos andra. Hur modiga vågar vi svenskar bli? Ska många fortsätta att falla för grupptrycket? Det ska bli spännande att följa denna trends utveckling och se om vi vågar mixa och matcha på vårt eget vis med de varor som finns där ute, eller om inredningsmagasinen fortsätter att influera och göra att alla hem liknar varandra igen. Så ut och leta efter saker som du själv noga har valt ut efter ditt eget jag och strunta i vad alla andra har, typ motsatsen till trend :) Haha!
 

Kommentarer
Postat av: Ylva

Tänkte direkt på texten i en låt av bo caspers orkester när jag läste din text "alla vill ha samma typ av annorlunda saker, vara lite udda på ett likadant sätt" :) klockren textrad tycker jag!
/ylva med "egen" stil i hemmet :)

Svar: :) Ja, jag hoppas det kom fram vad jag menade med texten. Den lät lite luddig när jag skrev den, men då förstår du vad jag menar :)))
Malin Carlsson

2013-08-27 @ 23:05:50
URL: http://casperschronicles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide