Tummen upp för IKEA

Snart kommer en textilkollektion i begränsad upplaga till IKEA. Jag älskar tygerna och kuddarna känns lite busiga och sådär lagom marockanska, som kommer passa utmärkt i mitt nya sovrum. Det kommer definitivt att bli ett inköp eller fler från mig. Kuddarna är så fina! Såhär beskriver IKEA kollektionen i sitt pressutskick:

Hej! 

Till textilkollektionen NÄTVIDE lät vi våra designer Anna Efverlund och Maria Vinka fritt välja och bearbeta mönster från vårt arkiv. De har lagt till, dragit ifrån och skapat något helt nytt. Inspirationen kommer från resor, olika kulturer och möten med människor. De valde en skala av mustiga färger som fungerar fint tillsammans. Kollektionen innehåller tolv kuddar och kuddfodral i olika mönster, färgställningar och material. Sprid ut dem som utropstecken i rummet eller lägg dem på hög för ett inbjudande intryck.

– Alla mönster har egna karaktärer och tillsammans bildar de en kollektion med många etniska influenser. Jag hoppas att de som ser kollektionen upplever glädjen för mönster och att de vågar blanda dem. Rutigt, prickigt och randigt! säger Maria Vinka, designer. 

NÄTVIDE finns från och med den 15 augusti och så långt lagret räcker.


Kommentarer
Postat av: Lillian

Vilka trevliga tyger!

2012-06-16 @ 23:40:13
URL: http://springlust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide