R.I.P älskade Gertie!

Idag lämnade Gertie oss efter en kamp av cancer. En kamp som inte blev så lång som vi hade trott att den skulle bli. Många tårar blir det och ett tomrum som ingen annan kan fylla igen. Hon slipper i alla fall att lida mer...

Jag försöker att minnas henne från tiden innan cancern då hon var glad och alltid strålade upp som en sol då man kom hem till henne och skulle fika. Hon var alltid så glad och trevlig och hade ett hjärta av guld.

Tyvärr så ångrar man nu att man inte var hos henne mer när hon var sjuk, för att det var så mycket med allt annat också. Men hon vet vad jag tyckte om henne. Första gången hon åkte in på sjukhus förklarade jag för henne i telefon hur mycket jag tyckte om henne. Vi grät ikapp och hon var så glad över att jag ringde henne. Hon hade inga egna barn och barnbarn så jag och min syster och min mamma har varit som det för henne. Idag är en tung dag...

Varför tar man inte mer tid åt de som verkligen betyder mest för en? Idag är världen så full av ytliga ting och stress att tiden försvinner åt fel saker ibland, tyvärr. Nä, nu får det vara nog med ytliga ting för min del i alla fall. Nu skall jag leva för dem jag älskar! Man lever bara en gång och man vet aldrig när de man älskar rycks bort från en. Tänk på det!


Idag skall jag bara tänka och ta dagen åt Gertie och minnet av henne. Jag hade hellre spenderat dagen tillsammans med henne, men livet blir inte alltid som man tänker sig. Ikväll blir det nog att åka till familjen och min mormor och morfar för att prata om allt som hänt.

Ta väl hand om er och älska varandra!

Jag kommer tillbaka en annan dag...

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Mia

Det va fint skrivet Malin, jag tänkte på precis samma sätt häromdagen. Att människor kan ryckas ur ens liv helt plötsligt och så sitter man där och ångrar allt man inte sade.. Vi alla borde ta tillvara på tiden och verkligen berätta för de man håller kära, hur mycket de betyder..

Ta hand om dig! Kram

2010-08-29 @ 15:15:16
URL: http://esmivida.blogg.se/
Postat av: Annika

Tänker på dig Malin & vet hur det känns. Finns här om du vill prata eller ses!

2010-08-29 @ 15:24:55
Postat av: Annah

Kram vännen!



2010-08-29 @ 15:47:12
URL: http://elsklingen.se
Postat av: gella

Baklagar... Du har så rätt i det du skriver, vi borde verkligen tänka mer på hur vi prioriterar! Take care! <3

2010-08-29 @ 15:58:37
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Bokmalen

Åååå, jag beklagar verkligen!!! Det är sant det du skriver. Visst behöver vi alla tänka mer på att ta hand om varann. Jag tänker på er å skickar en stor, stor Kram!!

Maria

2010-08-29 @ 16:57:46
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Kirsi

Här kommer en kram till dig och din familj!! KRAM

2010-08-29 @ 20:52:15
Postat av: madde

Jag beklagar sorgen!



Den enda tröst man har vid sådana här tråkiga tillfällen är att den som gått bort slipper lida mer.



Ta hand om dig!



KRAM

2010-08-29 @ 21:44:47
URL: http://madeleinemis.blogspot.com
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Åh vad tråkigt att höra, jag beklagar sorgen! Stor kram!

2010-09-03 @ 01:54:32
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: AnnaK

Tårarna trillade nerför kinden när jag läste inlägget. Det är så sant, och så tråkigt att, i a f jag, inte inser det varje dag när jag vaknar. Vardagen rullar på, innehåller bekymmer och tankar om triviala saker oftast...

Förra veckan fick jag höra att en ung tjej som jobbade en period på min förra arbetsplats hade gått bort i cancer, endast 23 år gammal.

Sen min pappa dog så har jag lärt mig att aldrig skiljas osams. Vi skiljdes inte osams dagen innan han plötsligt dog, och det är jag så tacksam för, att allt var som vanligt. Man tror på nåt sätt att allt ska fortsätta som det är men när man sen inser att så är det inte, plötsligt ger livet en en käftsmäll och man förstår vad som är viktigt.

Känns som det blev en lite svammlig kommentar det här, men det dyker upp tankar när man läser om förlusten av människor.



Stor kram till dig.

2010-09-04 @ 23:04:00
URL: http://annakmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide