Många tankar och ideér

Projekt ovanvåning börjar närma sig och vi har funderat fram och tillbaka på hur vi ska göra med det projektet. Innan tänkte vi ju riva bort innertaket, så att det är öppet ända upp i nocken. Nu börjar lite tvivel komma. Såhär går tankarna:


Hur länge ska vi bo här?
Är Huset för litet för att vi ska kunna bo här när vi fått tillökning(om mååånga år ioch för sig :P)?!?
Blir projektet för stort för att vi ska klara av det själva?
Blir uppvärmningskostnaderna för höga, då mycket värme stiger upp i nocken?!?

Visst är det kanonfint med öppet i nocken. De har jag alltid velat ha. Frågorna är dock så många just nu. Dels blir projektet mycket mer avancerat och orkar man leva i det? Som det känns nu kommer vi inte bo här hela livet och då kan man ju satsa på det när man verkligen hittat "det rätta huset". Sen funderar man ju på om det höjer värdet på huset lika mycket som man får jobba för det och kostnaderna.

Det vi funderar på nu är att riva bort kattvindarna, så att ovanvåningen blir större och att sedan klä taket med vit panel och fälla in spottar istället. Jag tror det kan bli riktigt bra faktiskt. Skulle man inte bli nöjd kan man ju alltid riva bort taket senare...hehe. Om man nu känner att man vill bo här i all evighet. Men ett så stort projekt just nu?!?


Tror ni det kan bli bra?!? Vad hade ni satsat på?!? Snälla kom med lite bra tips! Vi velar ihjäl oss...


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej IGEN! =) Vad BRA att ni är så förståndiga att tänka på allt som du beskriver i inlägget. Det är så lätt rusa i väg och sen blir det bara pannkaka. Ett råd är att skriva på http://forum.byggahus.se/ för råd & tips.
Själv är jag inte mycket hjälp annars. :( Det är gubben som står hjärnan när det gäller sånt. ;) En annan gär ju bara "godbitarna". :D Hoppas någon annan har bttre råd till dig. KRAM!

Postat av: Malin

Såg nu att du hade bett mig om råd angående övervåningen. :) Alltså med tanke på att "energiåtgången" bör bli större i huset med öppen nock så tänker jag att det kanske skulle vara värt den extra kostnaden om ni visste att ni skulle stanna i huset. Annars känns det lite bortkastat jobb så vida ni inte mycket på huset. :S Fats samtidigt förstår jag att ni är sugna på att göra det. Det är klurigt. Ni får väga för/nackdelarna. :)

Lycka till!!!

Postat av: Malin

Just ja, KANSKE blir det nån bild på mig på bloggen framöver. :))

Postat av: Malin

Det ska stå tjänar mycket på huset.. :)

Postat av: Lina

Så snyggt det var här då! Gillar verkligen din banner (eller vad det heter, bilden högst upp på bloggen iaf). Angående era funderingar så kan jag inte hjälpa till alls, har själv bott i studentlägenhet sen jag flyttade hemifrån :)

2008-01-02 @ 18:29:57
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Malin

TACK snälla du för hjälpen. Ska se om jag reder ut det. :) Vi får se om det blir bilder på mig men lite text iaf sålänge, sen vet man aldrig. Det är någon mer som har varit nyfiken på mig. Kanske blir något mer "spontant" kort framöver, typ när man är i nån heminredningsbutik & drömmer sig i väg. ;) Tack igen för du tog dig tid!! Kramas Bananas!!

Postat av: Tindra som jag

Hej igen! Vi har tänkt ha öppet till nocken i ett utav rummen på övervåningen i vårt nybyggda hus. Vår sitts kanske är lite annorlunda eftersom vi verkligen inte tänkt flytta de närmsta 20åren och vi bygger övervåningen ifrån början och då har möjligheten med extra isolering osv. Jag kan inte råda annat än att renovera så att ni blir nöjda. Ni ska ju bo i huset och kanske inte planerar att flytta innom de närmsta åren?

Jag länkar till dig ifrån min blogg, hoppas att det är okej? annars får du säga till.

2008-01-02 @ 21:55:26
URL: http://tindra-som-jag.blogspot.com
Postat av: Totte

Gör barn, sälj huset och köp ett större!

2008-01-02 @ 21:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide